Kontakt och vägledning

På Øresunddirekts Informationscenter i Malmö kan du ställa frågor till experter från de svenska myndigheterna: Arbetsförmedlingen, Skatteverket, Försäkringskassan och Länsstyrelsen.
 
Obs! Om du vill besöka informationscenteret för att träffa Arbetsförmedlingen är det en bra idé att kontakta oss i förväg, då det kan finnas dagar då medarbetarna är på externa uppdrag. 

Karta ny adress

Øresunddirekts informationscenter

Hjälmaregatan 3, 211 18 Malmö

Öppettider

Måndag - fredag 10.00 - 15.00

Telefon

040 17 64 00

 

 

Kontaktformulär

Tänk på att Øresunddirekt är en samverkan mellan statliga myndigheter och att det du skriver i ett mejl kan bli 'allmän handling'.
Mejl som inkommer till oresunddirekt@lansstyrelsen.se kan, beroende på din fråga, komma att delas vidare till:
  • Arbetsförmedlingen
  • Försäkringskassan
  • Länsstyrelsen
  • Skatteverket
  • Region Skåne
  • Øresunddirekts webbredaktion
Var därför försiktig med att uppge känsliga eller personliga uppgifter när du skickar ett mejl till oss.

Mer information om hur Länsstyrelsen Skåne behandlar personuppgifter

 

 

Kontakta Øresunddirekts Informationscenter i Sverige
arrow down

På Øresunddirekts Informationscenter i Malmö kan du ställa frågor till experter på myndighetsinformation på andra sidan Öresund. Vi hjälper dig som vill söka jobb, studera, driva företag eller flytta till Danmark. 

Pop-up filial i Helsingborg

Øresunddirekt har en pop-filial i Helsingborg, där du kan träffa personal från Arbetsförmedlingen. 

Läs mer om Øresunddirekt i Helsingborg

Verksamhetsansvarig för Øresunddirekt Sverige och Informationscentret i Malmö är Malin Dahl, Länsstyrelsen Skåne. 

Kontakta Malin Dahl på telefon +46 40 17 64 00 eller på mejl

Läs mer om Øresunddirekt Sverige

Øresunddirekt kan ha särskilda öppettider omkring helgdagar och interna seminarier.

Se särskilda öppettider hos Øresunddirekt

Kontakta Øresunddirekts webbredaktion
arrow down

Frågor om oresunddirekt.se?

Øresunddirekts webbredaktion ligger i Köpenhamn på Nørregade 7 B.

Vi har inga besökstider, men finns på plats alla vardagar för att besvara dina frågor om webben via mejl eller telefon. 

Har du frågor som rör våra webbplatser?

Kontakta webredaktionen på mejl

Nordiska informationstjänster
arrow down

Det finns flera bra informationstjänster att kontakta om du har frågor om andra nordiska gränser.

Info Norden - Alla nordiska länder

Info Norden är Nordiska ministerrådets informationstjänst. Målet med tjänsten är att göra det lättare för privatpersoner att röra sig i Norden. På Info Nordens webbsidor kan du läsa om vilka regler som gäller för dig som flyttar, studerar eller arbetar i de nordiska länderna. Du kan också ställa frågor till oss via ett elektroniskt frågeformulär.

Besök Info Nordens webbplats

Grensetjänsten Norge - Sverige

Grensetjänsten är ett norsk-svenskt myndighetssamarbete som arbetar för att fler individer och företag ska få en positiv upplevelse av sin gränsöverskridande aktivitet vid exempelvis jobb eller näringsaktivitet. De arbetar förebyggande med information och samordning för att det ska vara lätt att göra rätt, och identifierar gränshinder. Grensetjänsten har ett kontor i Morokulien för personliga besök finns även tillgängliga via e-post och telefon. 

Besök Grensetjänstens webbplats

Gränstjänsten Sverige - Finland - Norge

Gränstjänsten hjälper privatpersoner, företag och organisationer som behöver information när de ska korsa landgränsen mellan Sverige/Finland och Finland/Norge.

Besök Gränstjänstens webbplats

Har du råkat ut för ett gränshinder mellan Sverige och Danmark?
arrow down

För att invånare och företag ska kunna dra nytta av de möjligheter som finns i Öresundsregionen, är det viktigt att undanröja eventuella gränshinder mellan länderna. Øresunddirekt deltar i det arbetet på både regional och nordisk nivå.

Om du själv stött på problem som du misstänker kan vara gränshinder, kan du kontakta oss på Øresunddirekt och berätta din historia.

Skicka ett mejl till Øresunddirekt

Telefon: +46 (0)40 17 6400

Vi stöds av